Ben jij representatief en vind je het leuk om met mensen in gesprek te zijn en hen verder te helpen? Dan zoeken wij jou!
Als vrijwilliger Informatiepunt Digitale Overheid help je bezoekers op weg met vragen over de digitale overheid, zoals vragen over de DigiD, belastingaangifte, AOW, huurtoeslag, werk, persoonsgebonden budget, uitkeringen, etc. Je helpt de bezoeker ter plekke of je zorgt voor een warme doorverwijzing naar de juiste gespecialiseerde organisatie. Voordat je aan de slag gaat, word je getraind.
Jij...
- bent op de hoogte of geïnteresseerd in de digitale overheid
- bent gastvrij en maakt op laagdrempelige wijze contact
- bent in staat om makkelijk te communiceren met verschillende doelgroepen
- bent gewend om met computers te werken of bereid om dat te leren
- ondersteunt klanten bij het zo zelfstandig mogelijk uitvoeren van de handelingen
- bent in staat om op gepaste wijze met vertrouwelijke informatie om te gaan
- stimuleert bezoekers, die daartoe in staat zijn, tot deelname aan digivaardigheidscursussen
- bent klantgericht, leergierig en empatisch
- bent bereid om in een rooster mee te draaien en scholing te krijgen
- kunt een Verklaring Omtrent het Gedrag overleggen
- bent per mail, app en/of telefoon goed bereikbaar