Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Hoe kan ik lid worden?

Wat fijn dat je lid wilt worden! Je kunt je online inschrijven. Of ga langs bij een bibliotheek bij jou in de buurt.
Je wordt lid voor een jaar. Na het eerste jaar kun je per maand opzeggen.

Welke abonnementen zijn er?

Er zijn 3 bibliotheekabonnementen. Het gratis abonnement voor kinderen en jongeren tot 18 jaar, een abonnement voor volwassenen en een abonnement voor instellingen.

Vanaf abonnement voor volwassenen kost € 4,75 per maand of € 57 per jaar. Bij het abonnement zit alles inbegrepen waaronder het lenen van luisterboeken en e-books. En aan boetes voor te laat inleveren doen we niet.

Bekijk de verschillende abonnementen.

Hoe kan ik betalen?

Als je lid wordt, kun je bij het inschrijfproces kiezen uit twee betaalwijzen. Via automatische incasso (meest gekozen) of via iDEAL. 

Het handigste en goedkoopste is betalen via automatische incasso. De voordelen hiervan zijn:
• Je betaling is op tijd binnen.
• Je bespaart € 2,00 administratiekosten.
• Je hebt de mogelijkheid om maandelijks je abonnementsgeld te betalen (€ 4,75 per maand).

Klik hier als je meer wilt weten over hoe je het abonnementsgeld betaalt? 

Kan ik een openstaand bedrag ook overmaken?

Je kunt een openstaande bedrag ook betalen door het rechtstreeks naar ons over te maken. Je kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer IBAN NL05 RABO 0342 2187 78 ten name van Biblionet Groningen. Vermeld hierbij altijd je lenersnummer.

Wat is Mijn account?

Mijn account is de persoonlijke online omgeving voor jou als bibliotheeklid. Je kunt inloggen met je lenersnummer en je wachtwoord. In Mijn account vind je een overzicht van de titels die je thuis hebt, je reserveringen en je persoonlijke gegevens. Je kunt in Mijn account eventuele openstaande bedragen betalen en je kunt er je persoonlijke gegevens wijzigen.

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een account? Bel dan onze Klantenservice.

Hoe wijzig ik het wachtwoord van Mijn account?

  • Ga naar Mijn account
  • Vul je lenersnummer in en klik op Nieuw wachtwoord
  • Klik daarna op Ok
  • Ga vervolgens naar je mail en open het bericht: Wachtwoord aanmaken. 
  • Klik op de link onderaan het bericht. Je komt nu in het scherm waar je het wachtwoord kunt wijzigen.
  • Bedenk een nieuw en sterk wachtwoord dat je goed kunt onthouden en dat bestaat uit:    
  1. Minimaal 8 en maximaal 25 tekens
  2. Minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer
  3. Optioneel 1 van de volgende speciale tekens .!#$%+-/=?{|}@ 
  • Klik vervolgens op Ok.
  • Je hebt nu een nieuwe wachtwoord waarmee je kunt inloggen op Mijn account. 

Heb je hulp nodig bij het wijzigen van je wachtwoord? We helpen je graag. Bel met onze klantenservice.

Hoe geef ik een wijziging door?

Via Mijn account kun je je persoonlijke gegevens (adres, e-mailadres en telefoonnummer) wijzigen. Een ander bankrekeningnummer kun je doorgeven door het contactformulier in te vullen. Heb je geen e-mailadres? Dan mag je natuurlijk ook met de Klantenservice te bellen. 

Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

Verhuis je binnen de provincie Groningen? Laat je dan overschrijven naar een van onze andere bibliotheekvestigingen. Dat kun je regelen in de bibliotheek maar je kunt ook de Klantenservice bellen. Je adres kun je zelf wijzigen via Mijn account, maar ook dit kan in de bibliotheek of bel de Klantenservice

Verlaat je de provincie Groningen? Zeg dan je bibliotheekabonnement bij ons op en schrijf je weer in bij de bibliotheek in je nieuwe woonplaats.

Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggen kan in de bibliotheek, door te bellen met onze klantenservice of door het opzegformulier in te vullen. Ben je korter dan een jaar lid, dan wordt je abonnement op zijn vroegst aan het eind van het eerste abonnementsjaar stopgezet. Als je minimaal een jaar lid bent, dan stopt je abonnement vanaf de eerste dag van de volgende maand.

Let op: je abonnement stopt pas als alle materialen zijn teruggebracht en eventuele openstaande bedragen zijn voldaan. Zie ook ons bibliotheekreglement.

Wat moet ik doen als ik mijn pasje kwijt ben?

Laat de bibliotheekpas dan zo snel mogelijk blokkeren. Dat kun je in de bibliotheek regelen of bel de Klantenservice. Om een nieuwe pas aan te vragen, ga je naar de bibliotheek. Een nieuwe pasje kost € 4,-.

 

Kan ik ook een extra pas krijgen?

Een extra pas kun je aanvragen in de bibliotheek. Een extra bibliotheekpas kost € 4,-.

Het aantal items dat je mag lenen is per abonnement en niet per bibliotheekpas. Per abonnement kun je in totaal 25 items tegelijk lenen. In de online Bibliotheek kun je daarnaast nog eens maximaal 10 e-books tegelijk lenen.

Kan ik alleen bij mijn eigen bibliotheek lenen en inleveren?

Als je lid bent van Biblionet Groningen dan kun je lenen en terugbrengen in al onze vestigingen in de provincie Groningen. Ook kun je terecht bij de bibliotheken van Forum Groningen in de stad Groningen.

Neem altijd je bibliotheekpas mee naar de bibliotheek. In verband met de privacywet, is het alleen mogelijk om materialen zoals boeken, dvd's, games, luisterboeken en tijdschriften te lenen met behulp van je bibliotheekpas.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Wanneer je lid wordt van de bibliotheek ga je akkoord met onze Algemene Voorwaarden. We noemen dit ook wel het Bibliotheekreglement.

Je vindt het Bibliotheekreglement hier.



Geen antwoord op je vraag gevonden?