Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Hoe kan ik lid worden?

Wat fijn dat je lid wilt worden! Je kunt je online inschrijven. Of ga langs bij de bibliotheek bij jou in de buurt.
Je wordt lid voor een jaar en daarna kun je maandelijks opzeggen.

Welke abonnementen zijn er?

Er zijn 2 bibliotheekabonnementen. Het gratis abonnement voor kinderen en jongeren tot 18 jaar en een abonnement voor volwassenen.

Vanaf 18 jaar kost het bibliotheekabonnement € 4,75 per maand of € 57,- per jaar. Bij het abonnement zit alles inbegrepen waaronder het lenen van luisterboeken en e-books. En aan boetes voor te laat inleveren doen we niet.

Bekijk de verschillende abonnementen.

Hoe kan ik betalen?

Als je lid wordt, kun je bij het inschrijfproces kiezen uit twee betaalwijzen. Via automatische incasso (meest gekozen) of via acceptgiro. 

Automatisch incasso
Je kunt kiezen voor automatische incasso per jaar of per maand. Hiervoor geef je een e-mandaat aan ons af waarmee je ons toestemming geeft om het abonnementsgeld jaarlijks of maandelijks af te schrijven.

Ben je al lid en wil je graag via automatische incasso gaan betalen? Log in op Mijn account. Ga naar Nog te betalen in het menu links. Daar zie je twee knoppen staan: Geef e-mandaat af per jaar of Geef e-mandaat af per maand. Kies één van beide en volg de stappen op je scherm. Zie je deze knoppen niet? Dan is er al een acceptgiro naar je onderweg. Na betaling komen de knoppen weer in beeld en kun je het e-mandaat voor de volgende abonnementsperiode afgeven.

Je kunt er ook voor kiezen om een ingevuld machtigingsformulier naar ons op te sturen. Print het machtigingsformulier, vul het in en stuur het (gratis) op. Je kunt op het formulier aangeven of je kiest voor betaling per maand (€ 4,75) of eens per jaar (€ 57,-). Je ontvangt bericht per e-mail als we de machtiging hebben verwerkt. Let op! Pas als de machtiging is verwerkt, kun je volledig gebruik maken van het abonnement.

Acceptgiro
Het is ook mogelijk om het abonnementsgeld per jaar te betalen via acceptgiro. De kosten voor het betalen via acceptgiro zijn € 2,-. Dit is nu nog een papieren acceptgiro. In de toekomst gaan we over op een digitale betaallink die per mail verstuurd wordt. Heb je geen e-mailadres? Dan blijf je een papieren acceptgiro ontvangen. 

Wat is Mijn account?

Mijn account is de persoonlijke online omgeving voor jou als bibliotheeklid. Je kunt inloggen met je lenersnummer en je wachtwoord. In Mijn account vind je een overzicht van de titels die je thuis hebt, je reserveringen en je persoonlijke gegevens. Je kunt in Mijn account eventuele openstaande bedragen betalen en je kunt er je persoonlijke gegevens wijzigen.

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een account? Bel dan onze Klantenservice.

Hoe geef ik een wijziging door?

Via Mijn account kun je je persoonlijke gegevens (adres, e-mailadres en telefoonnummer) wijzigen. Een ander bankrekeningnummer kun je alleen doorgeven door met de Klantenservice te bellen. 

Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

Verhuis je binnen de provincie Groningen? Laat je dan overschrijven naar een van onze andere bibliotheekvestigingen. Dat kun je regelen in de bibliotheek maar je kunt ook de Klantenservice bellen. Je adres kun je zelf wijzigen via Mijn account, maar ook dit kan in de bibliotheek of bel de Klantenservice

Verlaat je de provincie Groningen? Zeg dan je bibliotheekabonnement bij ons op en schrijf je weer in bij de bibliotheek in je nieuwe woonplaats.

Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggen kan in de bibliotheek of bel met de Klantenservice. Ben je korter dan een jaar lid, dan wordt je abonnement op zijn vroegst aan het eind van het eerste abonnementsjaar stopgezet. Als je minimaal een jaar lid bent, dan stopt je abonnement vanaf de eerste dag van de volgende maand.

Let op: je abonnement stopt pas als alle materialen zijn teruggebracht en eventuele openstaande bedragen zijn voldaan. Zie ook ons bibliotheekreglement.

 

Wat moet ik doen als ik mijn pasje kwijt ben?

Laat de bibliotheekpas dan zo snel mogelijk blokkeren. Dat kun je in de bibliotheek regelen of bel de Klantenservice. Om een nieuwe pas aan te vragen, ga je naar de bibliotheek. Een nieuwe pasje kost € 4,-.

 

Kan ik ook een extra pas krijgen?

Een extra pas kun je aanvragen in de bibliotheek. Een extra bibliotheekpas kost € 4,-.

Het aantal items dat je mag lenen is per abonnement en niet per bibliotheekpas. Per abonnement kun je in totaal 25 items tegelijk lenen. In de online Bibliotheek kun je daarnaast nog eens maximaal 10 e-books tegelijk lenen.

Kan ik alleen bij mijn eigen bibliotheek lenen en inleveren?

Als je lid bent van Biblionet Groningen dan kun je lenen en terugbrengen in al onze vestigingen in de provincie Groningen. Ook kun je terecht bij de bibliotheken van Forum Groningen in de stad Groningen.

Neem altijd je bibliotheekpas mee naar de bibliotheek. In verband met de privacywet, is het alleen mogelijk om materialen zoals boeken, dvd's, games, luisterboeken en tijdschriften te lenen met behulp van je bibliotheekpas.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Wanneer je lid wordt van de bibliotheek ga je akkoord met onze Algemene Voorwaarden. We noemen dit ook wel het Bibliotheekreglement.

Je vindt het Bibliotheekreglement hier. 



Geen antwoord op je vraag gevonden?